Toksyna botulinowa

Zmarszczki mimiczne

Toksyna botulinowa blokuje wydzielanie neuroprzekaźnika odpowiedzialnego za przekazywanie impulsów pomiędzy nerwami a mięśniami. Obszar działania preparatu nie jest duży i obejmuje tylko wybrane mięśnie. Reszta mięśni funkcjonuje normalnie, dzięki czemu twarz wciąż wygląda naturalnie. W miejscu podania toksyny skóra przestaje się marszczyć, a zmarszczki spłycają się. Mięśnie odpoczywają od nadmiernej mimiki, co stanowi również profilaktykę przeciwstarzeniową. Działanie preparatu staje się widoczne między 7 a 14 dniem od wykonania zabiegu. Efekt utrzymuje się od 3 do 6 miesięcy. Preparat przestaje działać stopniowo. Powtarzanie zabiegu pozwala podtrzymać efekty wygładzenia. Przed zabiegiem należy zgłosić się na wizytę, podczas której omówione zostaną wszelkie przeciwwskazania. Należy poinformować lekarza o zażywanych lekach i przebytych chorobach. Sam zabieg trwa około kilkunastu minut i nie wymaga znieczulenia, choć ze względu na komfort pacjenta można zastosować znieczulenie w postaci kremu.
  • usuwanie zmarszczek między brwiami (“lwie zmarszczki”)
  • usuwanie zmarszczek poprzecznych czoła
  • usuwanie zmarszczek wokół oczu (“kurze łapki”)
  • usuwanie zmarszczek wokół nosa(„królicze zmarszczki”)
  • uniesienie opadniętych kącików ust
  • podniesienie łuku brwiowego (otwarcie oka)
  • inne: usuwanie zmarszczek powieki dolnej, wokół ust, na brodzie, szyi
  • unikać masażu w miejscach wstrzyknięć
  • w ciągu 4 godz. po zabiegu nie pochylać głowy do dołu, nie kłaść się
  • przez kilka dni nie korzystać z sauny, kriokomory, nie opalać się.

Bruksizm

Bruksizm to schorzenie, spowodowane nadmierną , niezależną od naszej woli aktywnością mięśni żwaczy. U osób dotkniętych tą przypadłością dochodzi do zmian w obrębie szczęki i żuchwy objawiających się bolesnością w okolicy stawu skroniowo-żuchwowego, czy ścieraniem  zębów. Charakterystycznym objawem jest tzw. „zgrzytanie zębami”. Jedną ze sposobów leczenia jest podanie toksyny botulinowej.

Nadpotliwość

Pocenie się to fizjologiczne zjawisko, stanowiące dla organizmu mechanizm obronny regulujący ciepłotę ciała. Pot Gruczoły potowe zlokalizowane są praktycznie na całym ciele, jednak najliczniej występują pod pachami, na dłoniach, podeszwach stóp i czole. Bywa, że aktywność gruczołów potowych nie zawsze związana jest tylko z upałem, wysiłkiem fizycznym czy stresem i staje się przyczyną dyskomfortu. W walce z problemem nadpotliwości pomaga zastosowanie toksyny botulinowej. Już jeden zabieg może znacząco ograniczyć pocenie się wybranej strefy ciała nawet na kilka miesięcy.
Efekt działania botoksu pojawia się bardzo szybko (do 7 dni od przeprowadzenia zabiegu) i utrzymuje się przez kilka, czasami nawet kilkunaście miesięcy.  Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym.

Migrena

Migrenowe bóle głowy są dolegliwością, która znacznie obniża komfort życia chorego, lub całkowicie wyłącza go z codziennej aktywności. Toksyna botulinowa podana w odpowiednie partie mięśni pozwala zmniejszyć ich ucisk na zakończenia nerwowe  odpowiedzialne za wywoływanie migreny. Zabieg nie wymaga rekonwalescencji , a jego działanie może utrzymywać się nawet do kilku miesięcy. W przypadku nawrotu dolegliwości zabieg można powtórzyć.